04 ಅಕ್ಟೋಬರ್ 2008

20 de setembre - Jaipur

Aquest dia ens va fer un temps fantàstic, amb un sol molt bonic i un cel blau i netíssim de núvols. El guia ens va venir a buscar al matí a l'hotel i vam anar primer a veure de nou el Hawa Mahal, la tribuna de les dones de l'harem. Continuava semblant-nos petitó per la fama que té, però vam poder fer fotos més maques que el dia anterior gràcies al solet que feia.

El Hawa Mahal. "Me l'imaginava més graaaan" XDDD

Tot seguit, ens vam desplaçar cap als afores de la ciutat, concretament al poble d'Amber, on hi ha el Fort d'Amber, una estructura fortificada força impressionant que servia (i continua servint en part) com a residència d'un maharajà. Es veu que el que és típic d'aquí és pujar la pujadeta que hi ha fins al fort en elefant i, com que ho teníem inclòs en el tour, doncs a sobre de l'elefant que anem, tu. Caram, com es bellugava allò! El moment friki va ser quan un elefant que duiem a davant va fer un crit d'aquells típics dels elefants i el nostre es va posar d'allò més "farruco". Va començar a grunyir i a bellugar-se de mala manera! Buf, aquell va ser un moment d'aquells de "gota de suor", sort que no va passar res.

El fort d'Amber. Vegeu els elefants que pugen

La zona de Jaipur i els voltants s'anomena "Rajastan", és a dir, "la regió dels reis" (raja vol dir "rei" i maha vol dir "gran", per això maharaja="gran rei") i tradicionalment ha estat governat per diferents maharajas i dividit en petits regnes mig independents. El Rajastan representa la imatge que molta gent té de l'Índia: els maharajas, els turbants, els encantadors de serps, els elefants, els palaus... En fi, de la mateixa manera que els guiris es pensen que tota Espanya és flamenc, toros i barrets cordobesos (és a dir, Andalusia), molts de nosaltres tenim aquesta imatge de l'Índia que en realitat correspon només a la zona del Rajastan.

Un "folclòric" encantant un parell de serps

El "conductor" del nostre elefant, amb turbant inclòs

El fort d'Amber és realment una estructura impressionant, situada a dalt de tot d'un turó i amb una muralla enorme que rodeja totes les muntanyes que té al voltant.

La muralla que passa per damunt de les muntanyes del voltant del fort

Si no fos per la parafernàlia turística que tenen muntada amb els tema dels elefants, els venedors, els encantadors de serps i tota la pesca, seria més especial, però és clar, si ja entren en l'òrbita dels "Halcón Viajes" i similars i s'omplen de turistes en pantalons curts i sandàlies amb mitjons, els llocs comencen a perdre gran part de l'encant que originalment tenien. En aquest aspecte en concret, el triangle d'or del turisme indi (Delhi, Jaipur i Agra) resulta una mica decebedor.

Detall del fort d'Amber

La sala dels miralls, al fort d'Amber

Després de visitar el fort, el guia ens va tornar a portar a Jaipur, on vam entrar a l'observatori astronòmic Jantar Mantar, el més important dels cinc que va fer construir el maharajà Jai Singh al segle XVIII. Nosaltres ens esperàvem un lloc tancat amb telescopis i tal i ens vam trobar amb una esplanada enorme plena d'instruments de marbre de mides gegantines que servien per calcular de tot. El guia ens va fer algunes demostracions que ens van deixar bocabadats, com per exemple encertar l'hora exacta gràcies al nivell del sol sobre un rellotge solar enorme.

Un dels enormes instruments astronòmics

Més tard, el planning incloïa visitar el palau i el museu del maharajà, però ja estàvem tan farts de pagar entrades caríssimes i de palauets, monumentets i tal que vam dir que millor que no, que volíem pujar a una torre-minaret que hi havia per allà a prop i que deia la guia que valia la pena. I caram si valia la pena! Va ser una de les millors experiències de Jaipur, ser allà dalt, veient la ciutat des del capdamunt i conversant amb el guia sobre hinduisme, el Sai Baba (del qual hi ha molts seguidors a Jaipur) i tota una sèrie de filosofies i pensaments. Fantàstic!

Vista de Jaipur des de la torre-minaret

Així, després de fer un mos i beure'ns un lassi deliciós a la botiga Lassi Walah, vam decidir de tornar a l'hotel a descansar una bona estona i veure una de les pel·lícules que haviem comprat. Va ser una molt bona tarda de descans, que ja duiem una bona cansera acumulada després de tants dies viatjant i realment ens convenia. Cap al tard, vam tornar a sortir per fer algunes compres i passejar. Per sopar, de nou una thali espectacularment bona i barata en un restaurant cutrillo recomanat per la guia. Ai, que se'm fa la boca aigua només de pensar-hi!